woensdag 14 september 2011

Mooie tuin, lieve tuin...

Bij een weekendje gaan helpen bij Stijn en Veerle hebben we ons een zeis aangeschaft. Dus nu oefent Tom zich in de tuin na de werkdag. Zijn ontspanning (dit zijn écht zijn woorden hoor...) :



En ik pakte in twee volle werkdagen de bramenplaag onder de treurwilg aan, die was voordien tot een meter hoog en pikte de helft van de voortuin in. Spijtig genoeg denk ik er soms te laat aan om een voor en nà foto te maken. We kochten ons een boel klimplantjes, en die kregen ook overal een plekje: klimroosjes, passieflora, winterjasmijn, kamperfoeli, clematis enz...
Ik maakte een poortje door de laurierstruiken naar onze yurt, zodat we ook een beetje zonlicht en open ruimte van die kant krijgen.
De treurwilg wordt tot 'elfenboom' gedoopt en hangt ondertussen al vol met windgongen, enkele elfjes en een vogelkastje. Ze wordt zo langzaamaan mijn droomplek.



De takken die tom had afgedaan voor de camions lagen te vergaan in de tuin en staken me als een doorn in het oog. Dus de bok gepakt (van Mikis gekregen =)) , de handzaag en mijn ergernis verdween voor de zon bij het zagen van die takken. Leuk werk. Je krijgt er wel blijnen van... 
Vol trots presenteer ik u, de takken voor de stoof (eerst nog 2 jaartjes drogen), de rest voor het kampvuur en het vuur himself!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten