zaterdag 2 juli 2011

** Feestje! **

Zaterdag ben ik jarig! Tom heeft een verrassing voorbereid. Ik was al een tijdje aan het zeggen dat ik graag zou hebben dat de yurtvloer gevernist zou zijn tegen het feest. Zodat we gezellig op de vloer zouden kunnen zitten (en niet op de plastiek vol stro) moest het regenen. Geblinddoekt word ik naar de Yurt geleid: er is stromend water naast de container! (en niet 10 meter lopen verder in de garage) En de yurt gaat open: de vloer is gevernist!! jippie... !! =)

Ik kan het niet laten en begin met het ophangen van de binnenkatoen doeken. Als Anneke, Frank, Xander & Jelina komen staak ik het werk (eventjes) en als ook Ruben verschijnt doe ik toch nog voort zodat de yurt gezellig is en iedereen hem kan bewonderen. Weg donkerte, welkom zonlicht!

 Een heel ander gevoel: ruimte en licht!

 Zicht vanonder de treurwilg, zo kijk je de deur binnen.
Zicht van binnen naar buiten.

En dan is't feestje! De kaas, noten, druiven, dadels, vijgen... alles wordt op schotels gelegd, de wijn staat klaar in al haar kleurtjes, het vuurtje wordt aangemaakt en ik geniet... En er is naar traditie weer overvloed! Dag nadien nog 3 buren afgegaan, Jo wat meegegeven en nòg was niet alles op!


metekindje marloes






 De volgende morgen

Bij het ontbijt is de cadeau al in elkaar gestoken! Is het een mooie tuintafel of een héle mooie? Merci!!! =)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten